Tuesday 22 February 2011

~ CERITA HARI INI ~

Hari ni ada Internal Audit...just Internal sahaja...
Tapi aku sangat letih dan penat...sangat penat!
Sekarang ni pun mata dah layu tapi masih boleh bertahan semata untuk update belog ini...

Ni kali ke-2 aku terlibat dengan Internal Audit untuk company aku...
Kali pertama dulu aku involve dengan kakak aku sebab dia engineer kat company tu...
Apa pun buat sama-sama...pergi site's visit pun bersama...
Dengan dia juga 1st time aku naik tingkat 9 HTJS tu...
Tapi kali ni...mana EIC??? ada meeting...dimaafkan...tapi Engineer pun tak der ni...
Nampaknya "Admin Assistant" ni yang kena handle Audit kali ni...
Berseorangan okeyyy....
Bawak Auditor pergi site's visit...ke sub-station dan naik lagi ke tingkat 9 HTJS...
Sibaik ada Abg Nizam yang follow...Abg Nizam lg sorang pun ada...
Maka terpaksalah dia jadi cameraman aku kat atas bumbung tu...
Angin sungguh kuat bertiup kat atas bumbung nih...
Turun dari tingkat 9, kepala dah denyut-denyut...sakit kepala aku ni...
Mungkin sebab dengan bunyi bising kat Sub-station dan A/C Plant...
Naik turun guna lift pulak...kepala aku tak stabil pulak....

Selesai Internal Audit dah dekat nak pukul 5pm...
Dalam kepenatan tu kena jugak buat kerja Opis yang tertangguh...
Dari pagi kot aku melayan Auditor tuh...
Sarapan pun tak sempat...nasib baik lunch mereka belanja...
So, selesai audit aku sambung buat Overtime Report...
Mula-mula tu focus sangat...
Lepas tu tetbe teringat nak pergi alih kereta...
Arini aku parking kereta jauh kat bengkel sana...
Maka niat murni diteruskan..

Baru nak masuk dalam kereta, Abg Nizam & Din balik dari mana tah...
Diorang ajak aku g bengkel..
Aku pun tak jadilah masuk kereta...tukar haluan ke bengkel pulak...
Wahhhh!!!! rupa-rupanya mereka tgh setup akuarium laaaa...
Aku memang suka dengan ikan...kat umah pun ada ikan jugak...
So,aku pun melepak kat bengkel sampai diorang selesai setup akuarium tersebut...
Baguslah mereka ni...siap ada akuarium lagi...
Tukang tengok...hehe
Din tengah setup filter...
Seorang berusaha...sorang lagi berusaha tengok...hikhik
Bersungguhkan mereka....
Yeay! Ikan saya....aik??? hehe
Esok ada misi yang nak diselesaikan...
Misi memberi nama kepada ikan-ikan tersebut...
Walaupun mereka yang beli ikan tu, tp ikan tersebut tetap aku punya...
Hahaha...mesti diorang pening dengan perangai aku...
Alalalalala....comey tol kamu ikan macam tuan kamu ni...hikhik...

No comments:

Post a Comment