Saturday 31 December 2011

~ BUTAKAH MATA INI?? ~

Sedarlah wahai Intan!
Kadang-kadang saya tak nampak orang yang ada depan mata saya
Yang saya nampak orang yang cuba berselindung dari pandangan saya


Saya tak pernah menafikan kehadiran sesiapa dalam hidup saya
Saya senang dengan semua orang yang berada di sekeliling saya

Hari-hari saya ceria dan gembira dengan mereka

Tapi kadang-kadang saya tak jelas dengan orang yang selalu ada dengan saya
Saat saya suka gembira mahupun saat saya berduka bersedih

Selama ni saya berharap pada org lain yang kini membuang saya dari hidup dia
Selama ni saya hanya nampak dia jer...mengharap perhatian dia...
Selama ni saya harap dia akan teus menjaga saya
Tapi sekarang semuanya tiada...dia seolah membuang saya terus dari hidup dia...

Saat ni saya betul-betul sedar masih ada yang mengambil berat tentang saya
Masih ada yang memerhatikan saya...
Maaf abg...Intan terharu dengan perhatian yang abg berikan
Maaf sebab Intan tak perasan semua tu
Terima kasih sebab abg harapkan yang terbaik untuk Intan
Mungkin memang bukan jodoh Intan dengan dia
Intan terima dan redha dengan ketentuan Allah
Allah merancang yang terbaik buat hambaNya
Abg janganlah frust eyh sebab Intan bukan dengan dia
Intan tak sangka pulak yang abg kecewa
Cuma...kenapa abg frust sgt yang Intan bukan dengan dia??
Kenapa abg harapkan yang Intan dengan dia??

Intan terkelu bila abg cakap...
"Dia dah ade makwe eyh?? Sape eyh??"


Intan terkejut sangat bila abg cakap...
"Abg betul-betul ingat Adik dengan dia tau..."

Intan senyum je bila abg cakap...
"Adik kan baik dengan dia...tu abg ingat adik dgn dia..."

Intan jadi sedih bila abg cakap...
"Frust abg dik...abg frust tau...betul-betul ingat adik dgn dia.."

Abg janganlah frust sgt eyh...jgn kecewa sgt...
Intan akan lebih kecewa, sedih dan terus menangis 
Sebab dah membuat orang lain kecewa...



No comments:

Post a Comment