Saturday 10 December 2011

~ BUSY WEEK vs BAD DAY - MAKE IT SIMPLE, TAKE IT EASY ~

Mengeluh tak sudah-sudah
Hurmmmm...
Berhenti mengeluh and let's looking forward

Everything happened in our life has their own reason
So, everything I faced up a few days back and a few days soon also has their own reason
Either the reason is good for me or bad for me, just TAKE IT EASY

Just MAKE IT SIMPLE
Jangan nak sesak-sesakkan kepala otak
Sekali-sekala outstation ape salahnya
Membantu mereka yang memerlukan
Benda yang simple jangan nak jadikannya susah

BUSY WEEK...sangat sibuk sebab kena berulang ke Jempol dari 7/12/11 sampai 14/12/11
Membantu apa-apa yang patut untuk Audit MSQH Akreditasi
Penat sangat berulang...1hr30mins perjalanan...
Sakit pinggang drive lelama nih...kalau tak drive pun penat duduk dlm keta..
Tapi apalah sangat kannn...leh claim perjalanan...hehe...

BAD DAY...today is the bad day
Just at office...went I came back home, It's awesome...
Saya seperti tidak mahu kembali ke pejabat tersebut
Saya seperti tidak mahu berjumpa dengan mereka
Saya seperti tidak mahu bertentang mata dengan dia
Saya dah tak sanggup nak tengok aksi mesra mereka bedua-berpura-pura lebih
Saya dah tak sanggup nak lalui aksi sentap menyentap yang tak pasal2 berlaku
Saya dah bosan dengan orang yg tak boleh menerima teguran tapi katanya dah berfikiran terbuka
Takkan tegur sikit dah sentap??? 
Kalau pun saya kembali ke Office itu semula, hanya utk tuntutan tugas yang terikat dengan kontrak
Sampai masa yang sesuai, keadaan yang sesuai, perasaan yang tenang, hati yang gembira, saya pasti akan meninggalkan semuanya...tak sabar tunggu saat tu...kalau diizinkan Allah...


No comments:

Post a Comment