Wednesday 21 December 2011

~ MENGENALPASTI PAHITNYA HEMPEDU ~

Selepas pelbagai perkara yang saya tempuh
Selepas pelbagai masalah yang melanda
Selepas pelbagai hal yang difikirkan
Selepas pelbagai ragam manusia yang saya lihat

Ya!...
Semuanya perkara, masalah, hal dan ragam itu 
Datang hampir serentak pada masa yang betul-betul tak sesuai...

Dan...
Kesudahan terhadap perkara, masalah, hal dan ragam itu
Berakhir dengan kekecewaan, kehampaan, kesedihan
Hanya sekelumit senyuman yang mampu diukir
Senyuman yang hanya untuk menutup duka dan lara pada wajah
Supaya saya mampu berdepan dengan semua seperti selalu
Yang penuh keceriaan dan gelak ketawa

Muak dan mulai bosan
Dengan sikap mereka yang 'tah pape'
Kalau sebelum ni saya masih menagih simpati
Kalau sebelum ni saya masih rasa perlu kamu 
Tapi..saya mulai sedar hakikat sebenar
Saya sudah tak diperlukan lagi selepas kehadiran dia
Saya mulai sedar yang kamu lebih memerlukan dia
Saya hanya menjadi tempat persinggahan sementara
Dan sekarang saya sedar segalanya
Dan selepas menyedari segalanya 'saya takkan merayu mahupun menagih kasih' seperti dulu
TAKKAN!!!!

Kalau kamu tak nak bercakap dengan saya, saya rela
Kalau kamu tak nak memandang muka saya, saya redha
Kalau kamu terus membuang saya, saya mungkin boleh menerimanya walau berat

Saya nak tahu sangat apa SALAH saya yang kamu TAK mampu untuk MAAFKAN???????

Cuma...
Izinkan saya untuk terus merindui kamu
Sebab itu yang saya rasa sekarang
Izinkan saya untuk terus mengingati kamu
Kerana  saya tak mampu membuang terus kenangan bersama kamu
Sumpah....perasaan rindu Intan sangat dalam pada kamu tapi Intan hanya mampu memandang dari jauh....

Rasanya baru Intan tahu...
Bagaimana rasa PAHITNYA HEMPEDU
Berat hati untuk terus merasainya
Tapi terpaksa....

No comments:

Post a Comment