Monday 16 January 2012

~ SAYA YANG BERUBAH @ DIA YANG BERUBAH???? ~

Kalau betul saya berubah...
Saya mengharapkan perubahan ke arah yang lebih baik
Tiadalah salahnya kalau saya berubah untuk kekuatan diri saya

Kalau tak senang dengan perubahan saya...
Maaflah...saya tak mampu nak puaskan semua orang untuk menyenangi saya
Nanti saya amik cermin...dan cermin diri sendiri di mana silapnya sampai orang tak suka...

Tapi seperti saya cakap dulu...
Lepas saya cermin diri sendiri...sila kamu cermin diri juga
Jangan hanya menuding jari pada orang
Tapi diri sendiri yang tak betul..
Sekurangnya saya sedar dengan diri saya sendiri

Sampai bila nak menangisi nasib diri
Membazir air mata tak sudah-sudah
Menyelami masalah yang tiadalah pernah berkesudahan
Termenung...berangan...berkhayal...
Kalau semua tu mendatangkan kebaikkan pada diri takpe lah jugak...
Ni membuat orang bosan dan berkata-kata belakang...
Nak kesian pada kamu, dah byk kali kesian...
Sekarang ni nak cakap...kesian kat orang-orang yg berkata belakang tu...
Sebab tak pasal-pasal dorang dapat dosa kering mengata perangai kamu tu

Saya bukanlah orang yang begitu kuat jugak...
kekuatan dan semangat saya, saya sendiri yang bina
Tipu kalau saya cakap saya tak menangis lagi mengenangkan semuanya..
ye kamu tau segalanya pasal kisah saya...
Kekecewaan, kehilangan, kesedihan yang saya alami masih berbekas dalam hati
Tapi kena bila keyakinan diri untuk lupakan semuanya
Sebab saya tahu, semuanya ada hikmah disebalik...
Dan saya percaya Allah akan tunjukkan kebenarannya satu hari nanti...


No comments:

Post a Comment