Monday 9 January 2012

~ DEMAM ~

Sejarah dah tercipta...
Dah termaktub pun dalam buku rentetan cerita keluarga En.Baharin & Pn.Patimah
Menjelang penghujung tahun dan awal tahun, anak dara kesayangan mereka nih akanlah mengalami dan diserang virus demam!
Ini bukan rekaan...terbukti benar dan jelas...

Penghujung 2010 dulu...sekitar pertengahan december 2010...
Saya telah diserang demam sehingga suhu mencecah 41darjah celcius...
Berpapah weh g kecemasan di malam hari...
Doktor tu plak macam sengaja je...
"Awak nak masuk wad atau injection???"
Dua-dua saya tak nak doktor...taknakkkkkkkkk
Tapi demi mengelak masuk wad, saya pasrah dikenakan injection...
Hukhukhuk...sobsobsob...maka mengalirlah air mata saya...
MC boleh pulak bg sehari jer...lg sehari amek kat Klinik Swasta jer...

Selepas beberapa minggu keadaan reda, January 2011 saya diserang demam semula...
Ubat dan ubat lagi...sibaik saya ni jenis boleh telan...
Kali ni pergi Klinik Swasta jer...
Doktor Klinik Swasta tu ckp "awak kena makan antibiotik tinggi dose"
Bagilah doktor...abes saya telan semua...huhu

Kini...
Penghujung November 2011 saya baru MC sebab demam!
Sekarang January 2012, baru beberapa hari start kerja di tahun baru, dah MC sebab demam!
Ni dah hari ke-5...keadaan masih belum pulih sepenuhnya...
Suhu dah stabil...tapi selsema dan batuk yang buat saya masih lemah
Tapi saya tau saya kuat...wlupun lemah tp saya pura-pura kuat!
Kalau dilayan sangat lemah nih, memang tak jalan kerja jadinya....

! S.M.I.L.E. !

No comments:

Post a Comment