Tuesday 9 August 2011

~ LAGU CINTA...ALAHAI...! ~

Ermmm
Kalau dah dalam hati ni
Tersemat bunga-bunga cinta
Hati ni turut menyanyi riang
Macam-macam lagu dinyanyi
Kalau berbunga cinta, lagunya yang indah-indah je
Kalau berbunga duka, lagunya yang sayu-sayu je
Hai..lagu-lagu ni pun lirik tak ingat
Semua nak yang tersentap di hati
Semua nak yang menusuk ke kalbu

Rasanya ada kot yang bosan
Bosan sebab saya asek nyanyi dan memekak je
Apa nak buat tu je cara boleh melepaskan apa yg di rasa
Nak melepaskan sesak dada dengan seribu macam perkara
Nak melapangkan hati, nak meringankan kepala

Lagi-lagi hati
Kenapa nak salahkan hati?
Nama pun hati
Hati punya perasaan
Kerana hati kita dapat merasa suka dan duka
Kadang-kadang saya rasa bersyukur sangat 
Bersyukur sebab diberi peluang untuk berasa sedih, kecewa dan duka
Sebab dengan mengalaminya saya rasa matang dalam mengawal perasaan
Dengan mengalaminya saya rasa saya belajar menghargai orang supaya dia tak rasa apa yang saya rasa
Supaya dia tak rasa pedihnya dan sakitnya dikecewakan

Orang kata 
"sebelum kita bertemu dengan orang yang betul-betul menyayangi kita, kita perlu hadapi saat-saat dikecewakan..perlu bertemu dengan orang yang akan membuat kita bersedih..."
Orang kata
"Tuhan turunkan ujian kepada hambaNya untuk menguji sejauh mana hambaNya dapat mengendalikan permasaalahan tersebut...dan Tuhan turunkan ujian kepada kita sebab dia tahu kita boleh menghadapinya..."

Jadi...jangan jadikan ujian Tuhan sebagai satu keluhan
Semua yang berlaku ada sebabnya
Semua yang terjadi ada hikmahnya

Di saat ni macam-macam lagu cinta bermain di fikiran ni

One of the song is...

Tuhan Berikan Aku Cinta by Ayushita


Walau aku senyum bukan berarti 
Aku selalu bahagia dalam hari
Ada yang tak ada di hati ini
Di jiwa ini hampa

Ku bertemu sang adam di simpang hidupku
Mungkin akan ada cerita cinta
Namun ada saja cobaan hidup
Seakan aku hina

Tuhan berikanlah aku cinta
Untuk temaniku dalam sepi
Tangkap aku dalam terang-Mu
Biarkanlah aku punya cinta

Tuhan berikanlah aku cinta
Aku juga berhak bahagia
Berikan restu dan halal-Mu
Tuhan beri aku cinta

Ku bertemu sang adam di simpang hidupku
Mungkin akan ada cerita cinta
Namun ada saja cobaan hidup
Seakan aku hina

Tuhan berikanlah aku cinta
Untuk temaniku dalam sepi
Tangkap aku dalam terang-Mu
Biarkanlah aku punya cinta

Tuhan berikanlah aku cinta
Aku juga berhak bahagia
Berikan restu dan halal-Mu
Tuhan beri aku cinta

No comments:

Post a Comment