Friday 4 May 2012

~ CAN'T STOP MYSELF... ~

Tak boleh nak tahan diri utk cakap pasal 'dia'
Tp tak tau nak cerita dengan sapa...
Taknak bebankan orang mendengar cerita saya
Cerita yang sepatutnya telah padam dan gelap
Tp xtau kenapa masih samar-samar lagi...
Biar saya pendam sendiri tp melepaskan sesak di hati dengan menulis di sini

Saya rasa akhir-akhir ni keadaan kesihatan saya kurang baik sebab banyak memikirkan hal-hal begini
Saya kurang tidur...oh, tak boleh tidur sebenarnya...
Kalo saya ni jenis 'eye bag', rasanya dah jadi mata panda sbb kurang tidur
Alhamdulillah, mata saya bukan jenis begitu kecuali kalo dah menangis tanpa henti
Yang tu bukan 'eye bag' lg...tp bengkak dengan muka-muka sekali rasa besar jer...

Akibat kurang tidur, saya sering mengalami sakit kepala
Saya mendapat selsema...batuk sedikit-sedikit
Saya rasa semakin kuat utk makan dan makan
Itu kelemahan saya bila sy mengawal stress...dengan makan!!!
Saya rasa penat jer hari-hari..mood pun kekadang x betul
Tapi...saya tetap gagahkan diri untuk senyum..senyum pd semua
Dalam hati menangis siapa yg tahu... :(

Pergi bercuti pun sebenarnya tak mengubah apa2 pun
Masih banyak memikir...tp saya cuba utk mengubah walau sedikit walau x ketara
Hati saya sedikit tenang...
Fikiran saya sedikit teratur

Walau rindu bertandang di hati bila berjauhan
Tapi sebenarnya masih terasa dekat saat berada di tempat mereka
Tapi dia sering mengganggu saya
Hilang rindu pada mereka...hilang ingatan pada mereka...
Sebab dia membawa seribu gangguan

Bila call yg tidak berjawab...5 missed call yg tak diundang...
Masuk mesej yg meragut ketenangan saya...sungguh!!!

"....marah ker?? sihat x?? awak ok?? awak mcm mana skrg?? sy x pernah lupa doakan awak...nnt awak jumpa org lg baik dr saya...mgkin saya mmg utk wife saya...tp jgnlah jauhi sy mcm ni..sy hanya nak tny kabar..kitakan ttp kawan...oh ye,nak share berita gmbira dgn awak...i'm daddy to be............."

(Saat saya tulis semula mesej dia di sini, saya dah delete mesej tersebut di HP sy...)

Apa korang rasa bila dpt mesej mcmtu???
Dia...orang yg suatu ketika dulu adalah masa depan saya
Tapi terhenti di tengah jalan...
Hanya kenangan bersama menjadi peneman
Tapi itupun cuba utk saya hindarkan...utk tidak terus memikirkan...

Ini jwpn saya pd mesej dia
Selepas saya berfikir beribu kali samada nak reply atau tak
Tapi mengambil keputusan utk reply sebab ini...
"...kitakan ttp kawan...." walaupun hakikatnya utk menjadi kawan pun saya tak sanggup!

"...eh xderlah,nak mrh watpe..sy sehat tp skrg rasa mcm nak demam sbb terima mesej awak...kehidupan sy selepas awak tiada??ermmm...awal2 dulu,sy kalah dgn perasaan sendri..kalah dgn kesedihan melampau..tp kini sy gembira dgn life sy..sy ada family,sy ada besfren, sy ada opismate, sy ade bff...itu life sy skrg..bkn urusan awak utk fikirkan life sy...terima kasih atas doa awk tu...sy sgt2 hrgainya...dan hrpn sy jugak mcmtu,semoga sy bertemu yg lebih baik dr awak...sy jugak x putus2 berdoa supaya awak tak ggu sy dan bahagiakan family awak,sbb wife awak adalah utk awak kn...bkn niat utk menjauhi awak,tp menghormati awak sbgai suami org..ye,kita msih kwn..tp bkn sperti dulu...dan tahniah buat awak sbb bakal menjadi seorg ayah nnt...berita gembira utk awak...utk saya?????????...."

(adalah dalam 5pg msg reply kat dia...sampai arini x reply ponnnnn...)

Eh, kejam ke jwb mesej dia mcm tu???
Mana lg kejam??
Saya reply mesej begitu atau dia yg meninggalkan saya selepas menabur harapan?????

Saya boleh melupakan semua
Tapi tolong jgn ganggu saya dgn mesej yg begitu
Mudarat kesihatan saya betul!!

Tapi tipulah kalau saya terus melupakan dia...
Saya igt lg kalo sy demam, dia pakse sy pegi klinik
Kalo saya merajuk, dia tunggu smpi saya senyum semula..x jemu pun..
Kalo di memujuk, dia selalu usap kepala saya
Kalo dia bg semangat, dia selalu tepuk-tepuk tangan saya
Setiap hari jam 9.00pm, mst dia mesej tny...boleh ke call skrg???
Dia tak pernah kongkong life sy...sy nak keluar mlm2 dgn kwn2 opis pun dia x kesah
Dia selalu dgr sy bercerita tentang semua..kawan2..kerja...ofis...bff...dia pendengar yg baik...
Saya jer selalu xnak dengar dia cerita...pastu buat muka bosan...hehe
Dia baik...sgt baik.......!!!
Mungkin memang bukan jodoh kami...


Semoga semua ini dapat luput dan hilang sedikit demi sedikit...


InsyaAllah....

No comments:

Post a Comment