Wednesday 7 March 2012

~ KATA-KATA YANG MENGUSIK HATI... ~

Walaupun kata-kata atau bait-bait kata tersebut bukan originaliti dari saya, tp sekurangnya ia seperti mengikut kata dan gerak hati ini...seolah-olah lahir tulus dari dalam jiwa saya...perlahan-lahan saya berdoa supaya saya terus kuat dan tabah dalam menempuh hari-hari...bait-bait kata tersebut seperti doa yang mengiringi hari-hari saya... :)
Hanya sekeping hati yang akur pada ketentuan Ilahi yang berhak memiliki kemanisan iman itu, hanya taqwa yang memuliakan insan yang hina itu…aku pohon wahai TUhanku, wujudkanlah didalam hati2 orang yang aku kasihi, kasih sayang yang melimpah ruah terhadapMU, keyakinan dan tawakkal yang teguh meyakini Keesaan-MU, aku mohon agar Engkau sentiasa merahmati mereka, dan melindungi, biarpun aku yang perlu menjadi galang gantinya, aku redha…
Biarlah hati menjadi selembut sutara, sekencang ombak dan sekuat batu agar tidak rebah diperjalanan menuju kerehatan mujahadah itu nanti…
Amin...
Insya Allah....

No comments:

Post a Comment