Tuesday 14 May 2013

~ SPA8 : INTERVIEW & EXAM ~

As salam...
Minggu yang menguji ketahanan hati dan semangat diri dah berlalu minggu lepas
Kena build up semula kecekalan hati... :)

Minggu ni sekali lagi menjadi minggu yang menguji kewibawaan diri
Aicecehhhh...ayat nak 'world!' jer ko ni Intan
Minggu ni saya serahkan penghargaan minggu terbaik buat SPA8!
SPA8 ialah Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Malaysia...kot la korang tak tau...
Kenapa??? Sebab dia panggil interview sekali dengan exam dalam 1 minggu
Weh, dah la ko bagi surat lambat sampai, tak sempat nak mempersiapkan diri dengan jayanya
Sah-sah saya neves tak hingat...dah la mengantuk je bila membaca...isu tak laen tak bukan PRU13 yang kalah pahat bunyik-bunyik eyh...bersyukurlah...bersyukur!!!
Eh, tp kan silap saya jugak tak bukak email...kihkihkih...sah-sah dorg email tau!
Kalo korang nak tau, ni menjadi interview SPA ke-4 buat saya...kalo tak salah laaa...
Exam-exam ni 1st time...xpernah lagi kena g exam-exam nih...
Saya kuatkan jugak berusaha dan berusaha..mana tau setiap kali berusaha, rezeki pun sampai nnt
Dapat keja Gomen...dapat saya salam ngan PM nnt...paling tidak pun TPM laa...
Yela..yela...berangan je kan...bagi Khairy Jamaluddin jela...hahahaha :)


Maka, hari ni saya menggagahkan kaki melangkah ke Wisma Persekutuan, N. Sembilan untuk sesi interview di Jabatan Tenaga Kerja, N. Sembilan
Tak lalu nak makan...minum setitik air pun tak...mata mengantuk tak hengat
Kena pulak menunggu turn sampai 4 jam...korg igt apa yang saya rasa time tu??
Dari neves, dah jadi tak neves, sampai turn dah neves balik + lapar = menggigil badan ku
Tapi..tapi...kita kena cool jer...jawab apa jua soalan dengan bersungguh dan yakin!
Rasanya inilah interview yang paling berjaya saya pegi...tapi result berjaya tak itu wallahualam...

*** Nanti saya update pasal soalan-soalan yang dorang tanya...NANTI tau...NANTI... ***

Dannnnnn....
This coming Saturday saya ada exam pulakkkk
Ni lagi apa nak baca pun tak tau laaa
Kalo jawapan A,B,C,D tu boleh je siap-siap bawak dadu
Ini rasanya macam kena jawab secara bertulis
Alamakkkk....dalam kepala ni dok ingat isu semasa PRU...PRU...PRU...Perhimpunan Bantahan PRU...BERSIH...PRU lg...tak berkembang btol...
Ke ada soalan pasal kemalangan 12 Mei 2013, jam 4.30pm di highway arah ke Shah Alam dari Nilai?? Ternampak pulak mayatnya terbujur kaku di jalanraya...
Kalo ada pasal tu mesti jawab dengan betul...sebab lalu aritu betul2 baru terjadi...iskkk...


Haaa..yg buat lagi tak best kan, exam ni mengganggu tarikh saya sepatutnya ke Kursus Perkahwinan bersama BFF saya...abes tu??? nnt kena g Kursus kawen sendiri la ni kannn...dah la pasangan orang jauh...
Eh??? orang jauh ker...dah tak jadi dahhhhh...sobsob...

Apa pun... Berusaha Berdoa Bertawakal kepada Allah S.W.T...
In shaa Allah, kalo kejayaan telah ditetapkan olehNya buat saya, Alhamdulillah...
Kalo sebaliknya, jangan kecewa untuk meneruskan kehidupan seperti biasa...

Wallahualam...

2 comments:

  1. good luck...

    tumpang iklan yer.. :)

    "benda paling leceh nak dimasak. betul tak? hihiihih..en.suami kita suka makan, tapi nak masak..aadooii..leceh. jangan susah hati, aku ada berita baik untuk korung. dengan hanya RM10 korung dapat makan Sambal Goreng Ikan Bilis nie.. tak payah susah2..."

    http://bebelancinta03.blogspot.com/2013/05/sambal-goreng-ikan-bilis.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. thx...

      wow..bestnyer tgk sambal ikan bilis tu...nnt nak try la... :)

      Delete