Tuesday 25 January 2011

~ GELAK-GELAK JER HARI NI ~

Post kali ni nak yang happy jer... terlebih happy pun yer jugak... asek gelak jer hari ni.. kalau susun kronologi kehidupan di office hari ni, mmg dr pg sampai ke petang asek gelak jer...dari cerita anjing, rekaan cerita fire mem'fire', termasuklah cerita batang galah yang panjang... seronok btol korang yer... time seronok, korang gelak-gelak dulu... dah pening kepala, muka masing-masing macam sembelit jer..hahahaha... ;-)

Eh, tapi pagi-pagi macam sesuatu telah berlaku... aku tiada di tempat kejadian... aku di mana?? sebab pagi-pagi lagi aku dah jadi "miss always busy"... lambat melibatkan diri dengan mereka-mereka semua... dengan tiadalah tahu apa-apa yang berlaku, aku pun buat muka tak tahu apa-apalah kan..dah masuk lambat tu jalan terus ke tempat duduk yang seolah-olah telah dikhaskan untuk aku dengan gaya konon-konon "kucing berjalan"... dan...ghupenye telah berlaku sesuatu... kerana itu??? haishhh, sampai ke petang muka beliau tidak menceriakan... tiada senyuman seperti hari-hari yang lalu... tiada teguran mesra seperti selalu... susah hati aku dibuatnya... aku pulak tak berkesempatan nak menegur, bertanya kenapa dan kenapa... walaupun aku agak-agak tau sebabnya dari orang-orang sekeliling... mungkin itulah penyebabnya kenapa beliau begitu... semoga esok beliau kembali ceria seperti selalu... :-/

"Enche back up" tu sweet kan??? (kak yana jeleslah tu)... dah lah selalu senyum jer.. tambah lagi selalu mem"back up" aku... mmg sejuk hati lah...hikhik... hari ni dia masih begitu.. pagi-pagi dah buat aku senang hati..hahaha... bawak ke petang masih juga begitu.. macam mana aku tak turut senyum jugak... maksud mem"back up" tu bukanlah apa sgt... tp dia kalau bercakap selalu berhati-hati... terutama bila ada yang sengaja membuli aku... dia mesti menjawab dan memberi jawapan yang menyebelahi aku... suke ok! haaa, ni bukan angau dan seumpamanya yer... ni adalah sesi ngada-ngada aje... haraplah maklum... :-0

Korang kenal anjing??? pernah dikejar anjing??? korang takut anjing atau anjing tu takut kat korang??? haaa, ni nak cerita nih... aku ni penakut gak dgn anjing kan... kalau buat-buat berani di kejarnya dah satu hal.. kalau digigitnya bertambah lagi satu hal... jadi kita berhati-hati jer lah... tp aku pikir aku yang takut dgn anjing tu... tadi masa aku nak pergi kat kereta, aku parking kat 'rumah sampah', boleh pulak anjing tu tunggu... yang Kak Yana ni mmg dah fobia dgn anjing... aku ni buat-buatlah berani... nak sampai ke kereta tu siap boleh ikut jalan lain... kira selamatlah ni anjing tu dah blah(sbb aku nampak dia dah bangun g tempat lain)... sekali dah dekat nak sampai kat kereta, aku terperanjat tgk anjing tu keluar dari sebalik kereta tuh... aku pikir aku jer yang terperanjat... anjing tu lagi hebat terperanjat tgk aku... terus berlalu jer anjing tu pergi bila nampak aku... haaaaa baru kau tau anjing... terperanjat giler kau tgk aku...hahaha... Yang Kak Yana pulak, dalam takut-takut tu boleh pulak dia gelakkan anjing tu terperanjat... dia tak tahu jantung aku time terperanjat nampak anjing tu camne laju berdegup...hehehe... akhirnya semua selamat... :-p

Heh...siapa yang mulakan dulu cerita fire mem'fire' tadi??? aku ker?? laaaaa aku mulakan ckit jer... Kak Yana yang lelebih ni...hahahha... tak payahlah cerita eyh... tak sanggup nak mengaibkan orang... tp aku rasa, kat office aku tu perlu jugak fire extingusher sebijik... senang kalau ada sesiapa yang dah berasap telinga, dah terbakar kulit muka atau dah panas hati sesangat boleh jer terus sembur dgn alat tersebut... mmg cun lepas tu..memutih satu office... tapi takut nanti bertambah berasap jer jadinya...hahahhaha... :-c

Heh.."enche no answer" semenjak dua menjak tiga menjak ni semakin menjadi perangai dia yer... hanya kerana batang galah yang panjang dia boleh gelak beriya-iya tadi... tp aku pun tumpang gelak jugak... eh, semua orang pun gelak kan..jgn tipu...Kak Yana jugak!!! Dah-dah lah tu yer... cuba bersihkan sikit pemikiran tu... mmg nak kena "enche no answer" nih... dia yang mulakan dulu... mengeksploitasikan percakapan orang... dush sekali dekat dia... ;-)

~ Hari ni boleh lagi gelak-gelak... esok pun boleh gelak-gelak lagi... kau tunggulah hari khamis ni, Intan... tgklah kau boleh gelak ke tidak... tidak....!!! aku mmg penakut jarum... nak inject-inject ni mmg aku tak suka... tengah susun plan macam mana nak melarikan diri..hehehe... atau aku kena bawak orang peneman untuk menenangkan aku... atau aku kena bawak kain sapu tangan untuk menutup mulut supaya tidak kedenganran jeritan zahirku??? kau betol-betol macam budak-budaklah Intan... kau 24 tahun kan??? Cis!!! ~

" HAPPINESS CANNOT BE TRAVELED TO, OWNED, EARNED, WORN OR CONSUMED... HAPPINESS IS THE SPIRITUAL EXPERIANCE OF LIVING EVERY MINUTE WITH LOVE, GRACE AND GRATITUDE... "

5 comments:

  1. u'r welcome enche edy...nice blog of u... :)

    ReplyDelete
  2. Pak man singgah sekejap......
    Suka blog ni.

    ReplyDelete
  3. thx pak man..
    singgahlah selalu..
    baru nak aktif semula...

    ReplyDelete
  4. bab anjing xleh blah...xboleh nk tahan gelak...mr D for Dog tu boleh terperanjt ek tgk intan..mest dia nmpk asing jer...
    mr backup alwy sweet i know..nsb baik adik..bg can kat intan la...klu xdah lm dah akk ngurat...hahahhahaha..
    yg mr no answer dh jd mcm abg Yus..xleh slh ckp..tp yg klaka pn su leh lak..ckp "ops...****** S*** tertinggal...hahhahahha

    ReplyDelete
  5. hikhik...
    anjing tu masih lum kenal lg...tu di shock abes...
    eeehhh akk nih, dia sekadar teman shj yer...gurau2 jer..berlakon kan...
    mmg mr no answer dah jd cam abe yus...xboleh slh ckp ckit dah lari ke maksud lain..double meaning sgguh!

    ReplyDelete