Tuesday 10 July 2012

~ HEH! GILA DIBUATNYA...CIS! ~

Haaaaaa...
Kan tajuk entry kali ni dah jd kurang sopan
Sebab hati memang tgh membara kegeramannya
Serius jd gila sekejap unk 2 hari ni...ngok!!!

Pernah merasa blog kamu kena auto directlink x????
Tu sume keja blogger yg nak high traffic kat blog depa...
Konon-konon kko dapat high viewer la kannn...
Menyusahkan orang laen utk kepentingan sendiri...CIS!!!

Kau tau tak susahnya aku nak update new entry..
Nak baca blog sendiri pun tak bole...
Bila bukak je home blog, dalam beberapa second dah auto link ke blog vietnam mane tah
Dah la tak paham sepatah haram..kena buat translation plak tu...
Hoiiiiii....menyusahkan tau!!!

Maka dengan sedikit kelapangan masa di rumah, saya search kat uncle google tentang auto redirectlink nih
Akhirnya ada 1 blog ni yg saya jumpa pernah kena mcm yg saya kena..
Melalui info di blog beliau, saya menggodek sendiri HTML blog saya...

* Main HTML - Hurmmm...tiada apa2 yg meragukan...
* Layout HTML - Haaa ni yg kena cek satu persatu...setiap gadget yg ada kat layout yg kite letak kat sidebar tu, kena cek satu persatu HTML nyerrrr...juling mata tau tak...kalo paham xpe la jgk...ni tak paham, hanya berpandukan pada instinct & keraguan yg timbul..aicecehhhh...

Selepas dah cek HTML ala-ala pro la sgt kannn, saya mula meremove gadget2 yg saya ragui...
* Saya remove Shoutbox saya...then refresh... - xder kesan pape punnn...ishhh
* Saya remove viewer counter...then refresh... - punnnnn sammeeeeee...hampa...
* Saya remove backlink...then refresh...lame gile dia loading time nih...akhirnyaaaa!!!!!!

So...auto redirectlink blog saya tu berpunca dari backlink tersebut....xyah la nak direcklink sangat...
Kalo ko setakat nak menyusahkan orang untuk kepentingan blog korg yg memerlukan viewer yg ramai sedangkan blog korg x bestttttt...lupakanlahhhhhhhh...!!!!

*PUAS HATI!!!*

No comments:

Post a Comment