Tuesday 19 April 2011

~ HARI YANG SUNGGUH "MOODY" + "TIRED" ~

Saya sangat penat ok!!..
Harap maklum...bila dah penat saya memang moody...
Mula-mula saya sungguh sakit hati...
Tapi sakit hati pun sampai bila kan...kena jugak buat keja tuh...
Sibaik dia bos..kalau kuli macam aku jugak nak arah mengarah memang 'kau memang' la kann...
Owh..aku pun macam sedar diri la yang aku kuli jer...
Tapi kalau aku bos, aku tak nak jd bos macam dia...betul!

Maka menapaklah aku dari satu tingkat ke satu tingkat...
Bangunan hospital ada 8 tingkat semuanya...
Dari satu wad ke satu wad...dari satu bilik ke satu bilik...
Meneruskan perjalanan ke seluruh bangunan Klinik Pakar pulak...
Dari satu klinik ke satu klinik aku masuk...
Ayat sama jer "Saya dari Pantai..nak hantar surat.."
Penat kau tau...Saya sangat penat...
Teramat PENAT!!!!!!!!!
Terima kasih pada yang sudi menolong hantar pada GF td...nnt akak belanjalah yer...

Maka balik dari Opis dengan perasaan yang sungguh tertekan...
Bad mood kata orang putih...
Bawak kereta dengan lajunya...tapi fikiran melayang tah kemana...
Tuhan, terima kasih kerana selamatkan perjalanan saya...
Bila dah tengok muka ibu...maka mengadulah saya...
Bla..bla..bla...bla...sob...sob...

Nasihat ibu betul-betul memberi saya semangat...
"Kerja kena ikhlas...kena jujur...kena amanah...kena bertanggungjawab... Kalau bekerja kena sepenuh hati pada kerja..jangan asyik cakap tak suka, tah apa-apa, membebel mengutuk orang... Jangan asyik tak suka jer...nanti orang tak suka kita pulak... Bila ada kesukaran dalam kerja, kena balik pada Allah... Minta dipermudahkan segala urusan... Tapi yang penting hati... bukan saja kena jujur, ikhlas, amanah, bertanggungjawab pada kerja..pada diri sendiri yang penting... ni adik asyik main game jer"..

"Dushhhhh.....berdeshummm....."sekali kat muka saya nih...mana ibu tau saya main game kat opis time kerja??? Sebab kat umah pun asyik main game maka dia membuat kesimpulan kat opis pun tentu main game jugak...Ok..start esok adik bukak game time rehat je okehhh...hehe...

Setelah mendengar nasihat dan kata-kata semangat tersebut, maka saya berasa kaki yang sakit tadi macam dah ok...penat pun macam dah hilang...jom pegi pasar malam..lapar la buuuu...hahahaha....

No comments:

Post a Comment