Saturday 23 January 2010

~ MENTAL KE DIA TU??? ~

Sengal ~ Mental trouble ~ Apa ke hal dia tuh???

Nak citer sket la kan. Kat opis aku tu (yg ala-ala teachers room tu) ader la sorg staff yg berpangkat SUPERVISOR (besar tu pangkat dia). Dia bajet dia cun la. Make up da la tebal setebal buku Investment (windu plak zaman kat UITM) aku time belaja dulu. Nak di jadikan citer lagi, dia tu senior aku time sekolah dulu. Kuasa besar (Kepoyoan sebenarnya) dia tu dah di asah dari zaman sekolah lagi.

Yg menjadi masalahnya dengan kepoyoan dia tu, dia x reti nak hormat org laen. Sama ada org tu staff bwhan dia ke, staff org laen ke, SL ke, Officer ke mahupun Manager. X reti nak respect org tau. X kesah la ko tu SUPERVISOR ke, even ko Manager skalipun ko x der hak nak marah-marah org x tntu pasal. Marah dah x boleh, apatah lagi ko nak perli-perli kan (aku rase perli tu lg perit dari marah).

Dengan Manager pun dia nak tinggi-tinggikan suara. Apatah lagi ngan ktorg yg kuli bawahan neh. Tp kalo dia wat trouble ngn aku siaplahkan. Semakin hari semakin menjadi perangai dia tuh. Skali dia kena sound ngan Admin Manager daa. Pastu bole plak dia lpskan marah dia kat staff dia sendiri. Bongok btol. Dia x sedar ke org sekeliling dok mengata dia?hah?x sedar ke???? (emo la plak kan....)

Lagi 1 perangai jelik lagi menjengkelkan dia tuh ialah suke nak expose diri dia lebih. Klo bercakap macam nak cakap tuk 1 opis dengar. Cakap slow2 x bole ke gaknye. Pastu, ni paling x bole di terima akal la kan. Dia ni mcm suka dekat manager aku yg sorg tuh. Manager aku tu plak rupe tu ader la..hensem la gak. Tp dah kahwin pun..bakal jd bapak budak plak tu. Yg pompuan ni plak bole cam nak gedik-gedik ngn manager tuh. Nak mesra alam terlebih-lebih pulak. Klo sebelum manager tu sampai dia punya muka macam singa betina, tp bila manager tu sampai je dia boleh berubah 110% tau. Manis je muka dia. Mulalah nak wat mesra + gedik + menggeletis dia tuh. Meluat sungguh.

Kesimpulannya, Sengal ~ Mental trouble ~ Apa ke hal dia tuh??? Ada aku kesah ke kalo dia baca blog aku neh?? Pedulik laaa....

"Dalam kehidupan kita harus sedar diri ~ Sedar dengan hukum alam ~ Sedar dengan ketentuan Tuhan ~ Sedar dengan ketetapanNya ~ Sedar diri dengan kedudukan diri kita dengan orang lain ~ Sedar diri dengan hak-hak kita terhadap orang lain ~ Tuhan menentukan segalanya ~ Batas kehidupan perlu ada dalam setiap apa yang kita lakukan"


No comments:

Post a Comment