Sunday 11 January 2009

RENUNGKANLAH....!

Kadang-kadang???
hurmmmm.....

kadang-kadang ape yg kite fikirkankan x semestinya betul...
kadang-kadang ape yg kite lakukan x semestinya sempurna...
kadang-kadang ape yg kite impikan x semstinya termakbul...
kadang-kadang saya terfikir tentang byk perkara yg telah saya lakukan...

rupe-rupenya ape yg berlaku tu x semestinya ape yg saya impikan, ape yg saya lakukan dan ape yg saya fikirkan kerana segalanya ketentuan Allah dlm memberi ape yg saya fikirkan, ape yg saya lakukan dan ape yg saya impikan....

Allah memberi ruang kepada hambaNya dlm membentuk kejayaan diri sendiri tetapi x semestinya ape yg kite bentuk akan menjadi kenyataan malah Allah membantu dlm membentuk kehidupan dan kejayaan hambaNya wlupun kehidupan dan kejayaan yg telah dibentuk bukan yg kite fikirkan, yg kite lakukan dan juga bukan yg kite impikan...

Hari ini, saya x menyesal dgn nasib diri yg x senasib yg baik kwn2 yg laen kerana saya percaya kehidupan dan kejayaan saya akan di bentuk sebaiknya oleh Allah berserta dgn usaha saya yg berterusan dlm membentuk kehidupan saya sendiri...

Alhamdulillah....

No comments:

Post a Comment