Thursday 22 November 2012

~ IT'S HARD BUT I MUST DO IT ~

Again...again and again...
So many time I told about this
And so many time that we heard about this

"Everything happens for a reason"
I agree with this statement
And now I'm strongly agree with that

Setiap kali perkara yang sama kembali mengganggu saya,
Saya akan sedar ada sesuatu yang Allah nak tunjukkan pada saya..
Dalam pada masa yg sama, saya akan tersedar dengan apa yg saya lakukan
Malangnya saya x mampu untuk terus tersedar dgn setiap perkara yg berlaku
Itu yg saya kesalkan...masih x mampu berubah...Astaghfirullahhalazim...

So..everything easy to come and go...
Either the reasons out with the +ve effects or -ve effects,
No matter what you should accept it..
Because what?? all this is about you..about my self...

Setiap kali saya berjaya melupakan semuanya,
Saya bersyukur sgt sebab sy x perlu fikir yg tidak2 lg tntg mereka
Tapi setiap kali ia bertandang, saya gagal kawal emosi
Saya takut untuk menerima apa-apa berita 
Tapi saya percaya bila ia bertandang, ada sesuatu perkhabaran yg ingin sampai pada saya
Dan kebanyakkannya saya boleh katakan 75% benar belaka...

Kuatnya hati saya untuk dia dan dia..
Bagai melekat dengan gam gajah rasanya
Susah nak tarik balik...kalau tarik pasti terluka..

Ya Allah! Kuatnya perasaan sayang saya pada dia dan dia..
Bagai tadah air hujan...
Selagi hujan turun, baldi penuh, melimpah ruahlah ia...
Begitu juga sayang saya pd dia dan dia...
Selagi saya terus menyayangi dia dan dia, sepenuh perasaan saya, maka melimpah ruah sayang tu..

Mmg susah..sgt susah tp saya perlu lakukan..

Ya Allah! Tunjukkanlah kebaikkan dan kebenaran tentang hati dan perasaan ini..sekiranya dia bukan siapa2 untukku, cekalkanlah hatiku ini...sekiranya dia antara orang-orangnya, terangilah hatiku ini...peliharalah hati dan perasaanku...Ameen..

No comments:

Post a Comment