Saturday 21 July 2012

~ SALAM RAMADHAN AL-MUBARAK ~


Bulan yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba juga
Bersyukur masih diberi peluang untuk berpuasa di bulan mulia nih
Ibu selalu cakap 'Rebut ganjaran yg dijanjikan olehNya time ramadhan ni'...
Ramadhan bukan sekadar bulan berpuasa tp berebutlah melakukan ibadah
InsyaAllah Allah S.W.T. akan menimbang segala ibadah dan ibadat yg kita lakukan

Bulan mulia ni jugak adalah bulan permulaan untuk berubah
Masa terbaik untuk menilai kembali diri sendiri dan lakukan perubahan kearah kebaikan...
Peringatan untuk diri sendiri jugak...rasa byk sgt buat dosa selama ni..

Malam 1 Ramadhan (1st terawikh), lepas mgrb tu hati ni tetiba rasa sayu sangat
Perasaan ni sedih, hiba...habis semua kenangan lama berlegar-legar di kepala...
Terbayang-bayang semuanya...tapi smeuanya tinggal kenangan...
Tiada lagi keindahan seperti dulu...hilang semuanya...
Mungkin sebab dosa-dosa saya selama ini...
Sebab tu org selalu ckp "Ada hikmah disebalik segala kejadian yg berlaku"..
Hikmah itu semakin jelas dipandangan mata saya...
Astaghfirullahhalazimmm...

Dikesempatan ini saya nak mohon maaf kepada semua yg mengenali saya
Banyak salah dan silap saya pada kalian semua
Terlebih gurau, terkasar bahasa...mohon dimaafkan
Agar saya dapat menempuh Ramadhan dengan tenang...
Selamat menjalani ibadah puasa buat semua...

~ SALAM RAMADHAN AL-MUBARAK ~

No comments:

Post a Comment